vineri, 13 septembrie 2013

Despre cum a relatat presa meciul cu UTA și despre micile lucruri care fac diferența

Victoria senzațională a Ripensiei din meciul cu UTA nu a rămas fără ecou. Nu am văzut niciodată atâta mediatizare pentru „Ripi”. Dacă până acum totul se limita la presa locală, plus două, trei articole în presa centrală - și alea scrise la reînființare - treaba s-a schimbat după meciul de alaltăieri.

Pe internet, au relatat despre victoria timișorenilor: stirileprotv.ro, Pro Sport, Onlinesport.ro, DIGIsport.ro, agenția de presă AGERPRES și până și tabloidul Libertatea. Probabil că știrea a ajuns și în publicațiile tipărite - nu cumpăr presă scrisă, deci nu pot confirma - și probabil că posturile centrale de televiziune au relatat și ele.

La nivel local, au relatat: sporttim.ro (bineînțeles), Opinia Timișoarei, varianta locală, de internet a cotidianului Adevărul, vestic.ro, sportvest.info, debanat.ro, sportarad.ro (foarte caustici cu UTA) și mulți alții pe care nu-i mai enumăr.

DIGIsport și telenova.ro au oferit și conținut video de la meci.

Lăsând la o parte câteva titluri cretine, de tabloid, care au și fost condamnate de club printr-un comunicat emis astăzi, consensul presei este că UTA n-a avut nicio șansă și că Ripensia doboară încă un record și face o figură frumoasă. „Tunurile” media au fost ațintite spre victoria Ripensiei fiindcă abia acum începe Cupa României, cel puțin din perspectiva celor de la Ursus Breweries, care sponsorizează această competiție de la șaisprezecimi în sus, prin brandul de bere Timișoreana. Televizările încep și ele tot de acum; interesele comerciale încep, așadar, să-și spună cuvântul. Ca o paranteză, sunt curios dacă „Ripi” a primit sau va primi bani de la FRF drept recompensă pentru progresul din Cupă - nu cred că se joacă pe degeaba, pentru binedispunerea lui Mircea Sandu. Sigur, în caz de televizare niște bani tot ajung în vistieria clubului.

Siteul oficial ripensist raportează un număr record de vizitatori într-o zi, ceea ce nu poate decât să ne bucure. Expunerea mediatică din aceste zile a făcut foarte bine, iar oamenii minunați de la echipă și din conducere sper că își validează, într-un fel, eforturile pe care le-au depus pentru reînființarea acestui club și obținerea acestor rezultate.



Alaltăieri scriam despre noțiunea de club autentic. Managementul Ripensiei continuă să mă surprindă, arătând că ia în serios această noțiune.

Ripensia este un club care are propriile serate culturale. Biletele la (unele?) meciuri se vând cu programe tipărite cu grijă. Magazinul oficial al clubului mai are puțin de tot până la lansare. Aflăm că urmează să avem și o revistă lunară. Site-ul oficial arată foarte bine și este actualizat constant cu informații, inclusiv relatări live din timpul partidelor jucate de echipă, comunicate, poze de calitate de la meciuri, știri despre echipa de juniori. Îmi plac până și informațiile și statisticile despre adversarii mai puțin cunoscuți și localitățile din care provin. Mai nou se efectuează și deplasări organizate pentru suporteri. Câte grupări de Liga a II-a, ba chiar de Liga I se pot lăuda cu asemenea „grozăvii”?

Toate acestea arată grija și atenția conducerii pentru imaginea clubului, pentru suporteri. În același timp, toate sunt activități adiacente celei esențiale, de bază, anume aceea de a avea o echipă de fotbal și un stadion pe care să joci. Sunt nenumărate echipe în țara asta care au ratat ocazia de a face ce face Ripensia, lucruri mici, pentru care nu trebuie să arunci cu banii pe fereastră, dar care contează ATÂT de mult! Mulțumiri tuturor celor care robotesc în spatele cortinei pentru toate aceste „detalii”.

Tempo Ripensia!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu